Vizitaţi pe oraşul Oradea !

Vizitaţi pe oraşul nostru Oradea prin Google Street View ! Faceţi un click la instantstreetview.com !Bine aţi venit !

joi, 20 iunie 2013

Sătmăreanu I - Lajos Sătmăreanu

Lajos Sătmăreanu, numit și Ludovic Sătmăreanu, născut Lajos Szatmári, (n. 21 februarie 1944Salonta) este un fotbalist de etnie maghiară din România, care a jucat în echipa națională de fotbal a României la Campionatul Mondial de Fotbal din Mexic, 1970.
După retragerea din activitatea de fotbalist a lucrat ca antrenor la nivelul grupelor de juniori.
Nu este rudă cu Alexandru Sătmăreanu, un alt fotbalist român care a evoluat printre altele la Dinamo București și la echipa națională a României.
Juniorat
1958–1961
1961–1962
Flag of None.svg Recolta Salonta
600px Blu e Rosso (Strisce)2.png Crișul Oradea
Echipe1
AniEchipăAp (Gol)*
1962–1963
1963–1964
1964–1965
1965–1975
1975
1976–1977
600px Blu e Rosso (Strisce)2.png Crișul Oradea
Flag of None.svg Flamura Roșie Arad
600px Azzurro e Rosso (Strisce).png ASA Târgu Mureș
600px Strisce rosso blu con stella gialla.png Steaua București
600px Blu e Rosso (Strisce)2.png FC Bihor Oradea
600px Blu e Verde (Strisce).png Progresul București
(0)


271 (11)
14 (1)
20 (0)
Echipa națională
1967–1973Flag of Romania.svg România44 (1)

Sursa : ro.wikipedia.org 
Mai multe informaţii la romaniansoccer.ro 
Wikipedia germană la de.wikipedia.org

Romănia la campionatul de mondial din 1970
1 Răducanu • 2 Sătmăreanu • 3 Lupescu • 4 Mocanu • 5 Dinu • 6 Coe • 7 Dembroschi • 8 Dobrin • 9 Dumitrache • 10 Nunweiller • 11 Lucescu • 12 Ivăncescu • 13 Deleanu • 14 Gergely • 15 Dumitru •16 Neagu • 17 Tătaru • 18 Tufan • 19 Domide • 20 Pescaru • 21 Adamache • 22 Gornea • Antrenor: Niculescu 
Sursa : ro.wikipedia.org 


„Adevărul“ îţi prezintă în fiecare sâmbătă povestea numelor mari din fotbalul nostru. Astăzi e rândul lui Lajos Sătmăreanu, cel pe care istoria îl reţine ca fiind unul dintre cei mai buni fundaşi laterali din istoria Stelei şi a primei reprezentative.

În buletin l-a chemat dintotdeauna Lajos Szatmári, dar microbiştii l-au cunoscut sub numele de Ludovic sau Lajos Sătmăreanu. Cel care l-a botezat astfel a fost Ilie Savu, antrenorul marii echipe a Stelei din anii '50. Motivaţia a fost aceea că dădea mai bine să ai un nume românesc dacă tot jucai pentru echipa Armatei române. „Tot n-am scăpat. Cei din Bucureşti nu mă scoteau din «bozgor» şi «oagăr», în timp ce acasă lumea râdea de mine că m-am românizat", a povestit amuzat nea Lajos. Originar din Salonta, Sătmăreanu începuse să joace fotbal la echipa locală Recolta, după care a mai trecut şi pe la Crişul Oradea, Flamura Roşie Arad şi ASA Târgu-Mureş, înainte de a ajunge la echipa roş-albastră. „Ţin minte şi acum. La 13 august 1965 am fost legitimat la Steaua. Până atunci jucasem deja la loturile de juniori, unde eram coleg cu Sandu Boc pe linia de fund. Când am venit la Steaua, mai aveam de făcut cam două luni de armată. Am semnat cu drag", a povestit Sătmăreanu. Tot antrenorul Ilie Savu a fost şi cel care l-a folosit pentru prima oară pe postul care l-a consacrat, de fundaş dreapta, în condiţiile în care el evoluase doar în centrul defensivei până atunci. Ca fundaş dreapta a ajuns pentru prima oară şi la lotul naţional, în 1967. „Domnul Angelo ne-a luat aproape pe toţi cei care jucasem la naţionala de tineret, ne-a promovat la echipa mare şi a făcut un lot stabil, care a reuşit calificarea la Mondialul din 1970", a explicat Sătmăreanu. 

Mai departe la adevarul.ro

 
Din martie 1965, Lajoş Sătmăreanu a scos fotbalişti pe bandă rulantă. "Sunt cel mai vechi om din club, mă vor regreta", a fost mesajul tehnicianului către conducere. În vârstă de 66 de ani, antrenorul simte că a fost lucrat de conducere, care nu i-a oferit nicio explicaţie.

O viaţă de om! Atât a trecut de când Lajoş Sătmăreanu poartă culorile roş-albastre. "Sunt de 46 de ani aici! Am fost şocat când am aflat, nu mi-a venit să cred. L-au sunat colegi de-ai mei pe Argăseală, dar nu le-a răspuns, a zis doar că e ordin de sus. Dar de unde de sus? Nu îmi dau seama… Consiliul de Administraţie a decis. Păi, nu el conduce acel consiliu?" , a răbufnit fosta glorie.
Generaţii peste generaţii au ajuns vedete în prima echipă, iar apoi au fost exportate pe sume consistente. "Când eram mai tânăr, îi aveam scrişi pe hârtie, dar când am văzut că nimeni nu se uită şi la mine, m-am oprit", a dezvăluit Sătmăreanu. Fosta glorie stelistă a continuat apoi: "Se auzeau vorbe pe acolo pe la conducerea clubului, au zis de mine că sunt eu beţiv, că sunt şpăgar, dar eu aveam cei mai buni copii, am muncit cu sufletul. Am defilat cu grupa 2000 anul trecut" , a încheiat Sătmăreanu dialogul cu ProSport


Lajos Sătmăreanu i-a răspuns latifundiarului din Pipera, care a susţinut că antrenorii care au fost concediaţi erau incompetenţi şi beţivi. Patronul Stelei susţine că decizia de a renunţa la toate fostele glorii din sectorul juvenil al clubului i-a aparţinut.
Tot articol la adevarul.ro


Vestea că Ştefan Sameş (59 de ani) nu mai este l-a răvăşit pe fostul său coleg de la naţională şi de la Steaua, Lajos Sătmăreanu (67 de ani). Acesta a dezvăluit faţa nevăzută a omului care, apărând tricoul grupării din Ghencea, a fost declarat în 1979 cel mai bun fotbalist din România.

Interviu la libertatea.ro
Lajos Satmareanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu